Danish Avid User Group
September 11, 2010, 12:03:03 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Angrebsform  (Read 508 times)
Quintal
Newbie
*

« on: September 17, 2008, 12:37:28 PM »

Hej fellow redigeringsteknikere tastaturbankere.

Vil lige høre hvordan I hver især angriber et projekt? Ligger I stor vægt på planlægning og senere logging, metadata osv.. eller er det mere ad hoc?
Hvad med det æstetiske. Har I altid en helt klar idé om stilog indpakning og så bliver det sådan, eller prøver I jer mere frem?

Lad mig høre hvad i tænker (og hvad i gør)

mvh
Quintal
nikolajkeldorff
Newbie
*

Email
« Reply #1 on: September 24, 2008, 01:16:20 PM »

Puha! Det er fanme nogle stærke lakridser du fyrer af fra start Simon!

Når man stræber efter Utopia, som jeg helt naturligt har gjort med meget af det jeg har lavet, så er forberedelse, Plan B-C-D og andre forholdsregler en naturlig del af ens verden. Men alt er vel kontekstafhængigt. Skal du lave et "simpel" optagelse af en forelæsning eller skal du lave en WOFIE? Det er begge produktioner med vidt forskellige kontekster med tilhørende krav og betingelser. Når jeg kører fra Aalborg til Århus eller nu omvendt kræver det ikke megen planlægning. Jeg kender turen. Det er en rutine. Så jeg prøver at gøre den sjovere. At varriere. Måske med musik, stoppe forskellige steder og tage billeder. Medbringe podcasts eller lydbøger. På samme måde vil jeg mene man kunne gøre det med rutineoptagelser/produktioner. Ha en "kasse", som du løbende fylder op med inspirationskilder, bider af film, klip, fede stilarter osv. Så når du skal køre den kedelige rutinetur, så kan du se om ikke der er noget sjovt i kassen, som du kan bruge til at gøre rutinen noget mere spiselig og få noget ud af den.

Omvendt er jeg på stikkerne når jeg skal til Hamborg og sætte bilen på vej til New York. Der er planlægning i min verden alfa og omega. Adressen er på forhånd lagt ind og testet i GPS'en. Backup kort er printet fra ViaMichelin. jeg ved pr. kort fra lufthavnens side præcis hvilket parkeringsafsnit jeg skal holde i, og hvordan det ligger i forhold til de andre. Jeg kender prisen og betalingsmuligheder. Jeg har lavet grundig research, som jeg mindsker (skal ikke forveksles med undgår) mulighederne for overraskelser. Det samme med WOFIE, Riber, U name it... tænk hele din produktion igennem igen og igen. Kabler, bånd, signaler fra maskine til maskine, identificér på forhånd alle de mulige problemer, som kan opstå og hav løsninger klar eller bedst af alt - sørg for at de ikke kan opstå.

Jeg er ret anal med produktionsplanlægning, tilrettelæggelse osv, men det er altså fordi jeg tror på, at jo bedre du er til at bruge dit gear, jo mere øvet du er, og jo mere du er klar over, hvordan du kan og skal reagere på uforudsete hændelser, jo bedre er du til at være kreativ og skabende der hvor du faktisk skal være det - nemlig i forhold til slutproduktet.

/my 5 cents
per
Administrator
Jr. Member

Email
« Reply #2 on: September 24, 2008, 01:28:45 PM »

DEt her kan godt ende med at blive nogle lange posts, men det gør vel ike noget.
Den "værktøjskasse" du snakker om Nikolai med spændende ting, hvad kan man putte i den f.eks hvad akn vi smide i den som vi senere kan bruge ti lat peppe en 3 timers kedelig forelæsning lidt op, uden at gøre den for smart.
Jeg kunne f.eks godt finde på at have lidt underlægnings musik som kan bruges i starten og ved pauser.
masser af dækbilleder, men ikke de sædvanlige af studerende( de sover sikkert også bare) men af ting i rummet, en persons hænder der leger med en kuglepen osv.
Billeder af forelæseren (kan smides ind før, efter eller i pauser
Hvad kan vi mere finde på?

Per
Pages: [1]
  Print